Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Potrzebujesz więcej wiadomości o PBN? Idealnie trafiłeś! Kliknij tutaj.

Żeby konsument zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla klienta informacje. Lecz nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – pomocne jako komponent złożonej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są na ogół wykorzystywane jako element rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a później konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Jak zastosować PBN? Polecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, przydatne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z medycyną, inwestycjami czy aktualnymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO