Pomoc agencji SEO – sposób na sukces w sieci
Tu poznasz aktualną ofertę usług SEO.
Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań osobiście. Nie dysponując kwalifikacjami w problematyce SEO i nie monitorując każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od copywritingu, programowania, kampanii Google Ads oraz projektowania graficznego służący merytoryczną pomocą w tych sferach.
Działanie doświadczonej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się w toku doboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych marketingowych i kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają zakładkę „Case study”. Zanim sygnuje się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi przeszkodami się mierzyła oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, jak również przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Inny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta artykułach albo usługach, które zamierza wypromować.
Rozliczenie za pozycje – czy to poprawna forma rozliczeń z agencją SEO?
Z nieufnością należy podejść do firm SEO, które sugerują rodzaj umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top3). To w dalszym ciągu często napotykany sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt za pomocą łamania standardów ustalonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za działania agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są większe nakłady finansowe, by wykonać drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]